En mere cirkulær og bæredygtig autobranche

Det er vigtigt, at transportsektoren tager sin del af ansvaret for den grønne omstilling. Det kræver dog samtidigt, at politikkerne sikrer fornuftig regulering og korrekte incitamenter. I dag er der dog stadig regulering og manglende incitamenter, som besværliggør eftermarkedets bidrag til en mere bæredygtig transportsektor. Derfor vil vi i AUTIG arbejde for, at styrke rammerne for en mere cirkulær og bæredygtig autobranche.

Reparationsgrænsen er et af de bedste eksempler på regulering, der spænder ben for den grønne omstilling i autobranchen. Reparationsgrænsen blev