Det er vigtigt, at transportsektoren tager sin del af ansvaret for den grønne omstilling. Det kræver dog samtidigt, at politikkerne sikrer fornuftig regulering og korrekte incitamenter. I dag er der dog stadig regulering og manglende incitamenter, som besværliggør eftermarkedets bidrag til en mere bæredygtig transportsektor. Derfor vil vi i AUTIG arbejde for, at styrke rammerne for en mere cirkulær og bæredygtig autobranche.