De fleste danskere er afhængige af deres bil, fordi det er en forudsætning for en sammenhængende hverdag. Hvor nogle kun bruger bilen i arbejdsregi, er bilen for andre det eneste transportmiddel, der gør det muligt, at kunne bevæge sig rundt i lokalområdet. Uanset omfanget af den enkeltes behov, er det derfor vigtigt, at vi sikrer tryghed hos bilejerne. Derfor vil vi i AUTIG arbejde for langsigtede og bæredygtige rammevilkår for afgifter og beskatning på bilområdet.