Forudsigelighed i dansk bilbeskatning

De fleste danskere er afhængige af deres bil, fordi det er en forudsætning for en sammenhængende hverdag. Hvor nogle kun bruger bilen i arbejdsregi, er bilen for andre det eneste transportmiddel, der gør det muligt, at kunne bevæge sig rundt i lokalområdet. Uanset omfanget af den enkeltes behov, er det derfor vigtigt, at vi sikrer tryghed hos bilejerne. Derfor vil vi i AUTIG arbejde for langsigtede og bæredygtige rammevilkår for afgifter og beskatning på bilområdet.

En måde at skabe større tryghed for bilejerne på er ved at se på det nuværende afgiftssystem. Den værdibaserede registreringsafgift